Zhlédnuto: Únor 2018

2. března 2018 v 19:55 | K. K. |  Zhlédnuto

Kód Enigmy / The Imitation Game (2014)

Válečný / Životopisný / Drama / Thriller
"Sometimes it's the very people who no one imagines anything of who do the things no one can imagine."

Kód Enigmy je jiný válečný film, než na jaký jsme zvyklí. Neukazuje nám boje na frontách. Ukazuje nám jiný typ souboje - souboj inteligence. Ale také nám přibližuje osobní souboje člověka, který je hlavní postavou tohoto příběhu. Člověka, který pomohl vyhrát 2. světovou válku a položil základ strojům, kterým dnes říkáme počítače. Alana Turinga.

Že Kód Enigmy bude skvělý filmový počin naznačovalo už skvělé herecké obsazení - Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, ale třeba také Charles Dance. Hlavní předností filmu ale rozhodně nejsou lákavá jména s hollywoodskou pozlátkou. Je to děj - přesněji dvě dějové linky, které se prolínají v celém filmu. Hlavní dějová linka je samozřejmě prolomení legendárního kódu Enigma. Ale teprve druhá dějová linka dává filmu ten šmrnc, který je potřeba pro skvělý filmový zážitek a pro to, aby divák nad filmem nepřestal přemýšlet sotva začnou běžet titulky. Příběh matematického génia Alana Turinga, realita práce v utajení, ale také krutý postoj tehdejší společnosti k homosexualitě jsou důvody, proč vám film ještě dlouho zůstane viset v hlavě.

Hodnocení: 5/5
Bonusové body: soundtrack

Black Panther (2018)

Akční / Dobrodružný / Sci-fi
ČSFD

Trailer
"I never freeze."

Ať už se to lidem líbí nebo ne, Marvel opět zabodoval. Black Panther má mnoho co nabídnout. Prostředí tajemné Wakandy - vyspělé země s přístupem k nejvzácnějšímu kovu na zemi, o jejíž existenci nemá svět ani tušení. Graficky skvěle zpracované scény a výborně zchoreografované souboje. Akční příběh, který diváka chytne a baví až do konce. Ale osobně považuji za nejsilnější stránku filmu postavy. Postavy jsou nejen velmi různorodé, ale hlavně realistické a skvěle zpracované. Ve filmu se setkávají dva protipóly - T'Challa (Chadwick Boseman), velmi lidský hrdina, který dokáže čelit svým chybám, a Killmonger (Michael B. Jordan), který ve vás dokáže nahlodat myšlenku, jestli to, co dělá, je opravdu špatné nebo ne. Ve filmu je zároveň určitá lehkost, nic vám nepřipadá nucené, nelogické a akční scény střídá nenucený humor.

Jelikož je snímek od začátku provázen velkými diskuzemi o jeho politickém podtextu, je třeba zmínit i tento aspekt filmu. Ano, drtivá většina hereckého obsazení jsou černoši. Působí to filmu nějaký problém? Absolutně ne. Naopak, je to jedna z jeho předností. Ve filmu se můžeme setkat s kulturou mnoha afrických národů, která inspirovala styly oblékání, jazyky i hudbu. A upřímně? Je to velmi osvěžující. Samozřejmě se našlo mnoho lidí, kteří se cítí tímto filmem hluboce uraženi a snaží se jej sabotovat. Nenechte se tím zastrašit a pokud jste stále film v kinech nenavštívili, určitě to běžte napravit. Stojí to za to.

Hodnocení: 4/5
Bonusové body: herecké obsazení, nenucené a realistické silné ženské charaktery

Rogue One: Star Wars Story (2016)

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-fi
ČSFD
Trailer
"Rebellions are built on hope!"

První ze série samostatných SW filmů, časově zařazený před Epizodu IV, nám představuje příběh Rogue One - skupiny povstalců, která má v plánu získat plány Hvězdy Smrti. V hlavní roli se setkáváme s Jyn Erso (Felicity Jones), která se protlouká vesmírem a snaží zůstat nepovšimnuta jak povstalci, tak Impériem. To ovšem není tak jednoduché, protože její otec není nikdo jiný než Galen Erso (Mads Mikkelsen) - muž, který navrhl Hvězdu smrti.

Přestože musím přiznat, že jakmile přijde na Star Wars, nedokážu být úplně objektivní, v tomhle případě to nemá tak velký vliv, jako u ostatních filmů. Tohle je totiž, i přes mou zaujatost, výborný film. Star Wars mají obecně jednu vekou nevýhodu - jsou koncipované jako trilogie a také by se tak měly sledovat. Jakmile se podíváme jen na jeden film, chybí nám 2/3 příběhu a prostě to není ono. Tady ten problém, jakožto u samostatného filmu, není. Děj je díky tomu více rozložený a plynulý a hlavně, film má pořádný, dotáhnutý konec. Další silnou stránkou filmu jsou charaktery -jsou to například Cassian Andor (Diego Luna), u kterého zpočátku nevíte, co si o něm myslet, ale stejně si vás získá, dále ne-jedi Chirrut Imwe (Donnie Yen) nebo třeba výborný K-2SO (Alan Tudyk) a další. Celkově na mě Rogue One působí úplně jinak než ostatní SW filmy - a to jen v tom nejlepším smyslu slova.

Hodnocení: 6/5
Bonusové body: it's Star Wars, duh!

1 člověk ohodnotil tento článek.